نقطه سر خط

نقطه سر خط
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۳۰ - یا حسین
    یاعلی

معرفی کتاب "نگاه ناب"

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۳۶ ق.ظ

چاپ کتاب مشیخه استاد ما حضرت آیت الله عبدی(حفظه الله) درباب اصول عقاید 

  " بنیان عمل عقیده است. آدم نخست معتقد می شود و سپس به عمل می پردازد. آن گاه که شالوده عقیده در جامعه ای متزلزل میشود، سیمای عمل در آن جامعه رنگ تباهی و فساد به خود میگیرد. هر گونه اصلاحی باید از اصلاح عقیده آغاز شود".


نتشار کتاب نگاه ناب

نگاه ناب اثری ارزشمند از آیت الله سید رضی شیرازی می باشد. نگاه ناب حاوی یک دوره معارف حقه به شیوه ای بدیع و استدلالی عرضه شده و ده ها نکته دقیق علمی و فلسفی با قلمی شیوا تبین شده است. ایشان در مقدمه این اثر هدف نگارش را اینگونه توضیح میدهند : “بنیان عمل عقیده است. آدم نخست معتقد می شود و سپس به عمل می پردازد. آن گاه که شالوده عقیده در جامعه ای متزلزل میشود، سیمای عمل در آن جامعه رنگ تباهی و فساد به خود میگیرد. هر گونه اصلاحی باید از اصلاح عقیده آغاز شود.

عمری را بر اساس این فکر سپری کرده ام و از خداوند توفیق خواسته ام تا بتوانم در این راه مقدس گامی صادقانه بردارم. سر و کارم با جوانان بوده است؛ آنانی که در اقیانوس امواج تبلیغاتی جهان امروز سردرگم گشته اند و به عنوان دستگیره ای محکم هستند و اعتقادی صحیح را میجویند. این کتاب کمک شایانی به صاحبان اندیشه میکند تا آنان بنیان ارزشمندی برای اصول عقایدشان ایجاد نمایند. از آنجا که اعتقاد به خداوند اساس و محور همه اصول اعتقادی است و سایر اصول )عدل، نبوت، امامت و معاد( هر کدام به گونه ای به این اصل بر میگردد. کتاب را مشتمل بر سه بخش قرار دادم. بخش اول خداشناسی. به همین مناسبت مبحث عدل را در پی بحث ایبات صانع آمده است. بخش دوم فرمان خدا. به همین مناسبت بحث نبوت به بحث امامت می انجامد. بخش سوم پاداش و کیفر فرمانبری و نافرمانی. بحث معاد و روز رستاخیز در این بخش مطرح می شود. از خداوند میخواهم توفیق تبیین و تکمیل این مباحث را به این بنده و توفیق نطالعه و بهره مندی از آنرا به خوانندگان گرامی اعطا فرماید.” این اثر که در گذشته با نام طرح و نقد اندیشه ها در مبانی اعتقادی به انتشار رسیده است، کتابیست که ایشان به منظور تقویت مبانی نسل جوان و حل گره های فکری آنان در سال ۰۵۳۱ تالیف نمودند. ویرایش جدید آن همراه با تغییرات و به روزرسانی گسترده زیر نظر مولف و با همت حجه الاسلام سید حسین شیرازی در زمستان ۰۵۳۱ شمسی توسط انتشارات بوستان کتاب به طبع رسید.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۵
رسول لطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی