نقطه سر خط

نقطه سر خط
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۳۰ - یا حسین
    یاعلی

آسیب شناسی حضور نیروهای ارزشی در فضای مجازی

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۴۹ ب.ظ

🔻آسیب شناسی نیروهای ارزشی در شبکه های مجازی

🔹یک مبلغ برای تبلیغ باید یکسری چیزها را بشناسد:

1-     خودشناسی

2-     تبلیغ شناسی

3-     آشنایی با محل تبلیغ

4-     مخاطب شناسی

کسی که وارد فضای مجازی می‌شود جهت تبلیغ دینی به عنوان یک مبلغ باید از جهت تبلیغ توانمندی هایی داشته باشد نه اینکه وارد عرصه تبلیغ شود و مثلا شبهه ای مطرح کنند و ایشان هیچ توانمندی درباره پاسخ به شبهه نداشته باشد.
   حجت الاسلام کهوند





شما تا می‌گویید برویم به سمت تبلیغ در فضای مجازی مثل آقای پناهیان، ماندگاری و... که گفتند بروید در فضای مجازی تبلیغ کنید، همه می‌گویند چون گفته است برویم پس شامل شبکه های اجتماعی صهیونیستی هم می‌شود چون تنها معضل ما همین جاست.  من اینکه گفتم با این قصه مخالفم و معتقدم که اینجا جای تبلیغ نیست، منظور این بود که جای تبلیغ دینی نیست چون اساسا تبلیغ در اینجا در حداقل فایده است.

پروژه کوکو در ایران به خاطر عدم استفاده نیروهای حزب اللهی شکست خورد، همان موقع من می‌دیدم افرادی را که می‌خواستند بیایند و حسینیه بزنند و تلاش می کنند اینجا محیط فاسد را اصلاح کنند اما آن ها به یک چیزی توجه نکرده بودند، احساس می‌کردند شبکه های اجتماعی صهیونیستی یک محیط بدون مدیریت و رها شده است.

شما فقط سه روز تبلیغاتتان را درباره هرچه که هست بگذارید کنار و بیایید صرفا مطالب ضد صهیونیستی منتشر کنید، ببینید چکارتان می‌کنند؟ حذفتان می‌کنند خیلی راحت.

منفعت مالی از کجا می آورند وقتی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد؟

مالک تلگرام کیست: به نقل از نشریه معتبر اقتصادی جهان، فوربست، البته فوربست مال مدیر شبکه فارسی وان است که یک صهیونیست به تمام معناست، منتها برای دنیای اقتصاد مجله معتبری است، فوربست اشاره کرده است که شرکت تلگرام در واقع زیر مجموعه شرکتی است بنام دیجیتال فورترس.

ما نمی‌توانیم تلگرام را مستقل در نظر بگیریم و این دیجیتال فورترس که شرکت بسیار عظیم امنیت اطلاعات در دنیاست، یک شاخه برای خودش زده است به نام تلگرام. رئیس تلگرام دو برادر روسی تبار یهودی هستند. برادران دوروف از روسیه هم اخراج شده اند، صرف اینکه اینها روسی هستند نمی‌توانیم بگوییم شبکه اجتماعی روسیه ای، مثل اینکه امروز آقای مهاجرانی رفته است بیرون ایران و یک شبکه اجتماعی با خانم شیرین عبادی می زند و بعد ما بگوییم این شبکه اجتماعی ایرانی است! هیچ آدم عاقلی نمی‌گوید این ایرانی است . این یا امریکایی است یا انگلیسی و یا صهیونیستی.

با تمام قوتی که حزب اللهی ها هستند می‌گویم هنوز که هنوز است صهیونیست ها مدعی اند و بیشتر منفعت می‌برند اگر ضرر می‌کردند قاعدتا این نرم افزار را می‌بستند به روی ما.

من می‌گویم بیشترین محتوایی که تبادل می‌شود در کشور ایران فساد و فحشاست، بی برو برگرد. من حرفم این است که ما یک ابزاری را در ایران اجازه داده ایم که با این همه فساد کار کند، تازه این صرفا از جهت محتواست.

بنده حرفم این است که چرا ما مطالبه نمی‌کنیم تا بسته شوند؟ ما به عنوان یک طلبه و یک آخوند چرا کارمان باید به اینجا برسد که رضایت بدهیم یک حکومت فاسد باشد حالا اینجا یک منبری داشته باشیم؟

ن یک سوال دارم، تا قیام قیامت اگر شهید مطهری و حضرت امام و حضرت آقا و تمام مبلغین دیگر به سبک مرحوم کافی سخنرانی می‌کردند آیا انقلابی به وقوع می‌پیوست؟ آن وقت دغدغه من و شما الان این بود که تلگرام برویم یا نرویم؟ دغدغه من این بود که کنار مسجد من کاباره زده اند، آن را چه کار کنم؟ دغدغه ام این بود که در پردیسان بغل دست خانه ام یک مرکز فساد و فحشاست و می‌ترسم دخترم گرفتار آنجا بشود. ما حرفمان این است که چرا ما مطالبه نمی‌کنیم تا در این فضای مجازی استقلال داشته باشیم؟

سوال بنده این است که اگر بنده هزار جور محتوا و روش هم بلد باشم، پیجی که میدانم اگر خوب فعالیت کنم می‌بندند خب برای چه باید بروم آنجا؟ خب چه داعی ای دارم اجازه بدهم آن وارد کشورم بشود؟ گیریم این ادعا را کردم که من رفتم وظیفه خودم را انجام دادم، چه مشکلی از کشور حل می‌شود؟ آیا این انفعال است؟

اگر یک چیزی از بیخ غلط بود، خودمان حق نداریم عینش را بیاوریم و بدهیم. مثلا شما فرض کنید یک برادر کوچکتر از خودت داری، بعد می‌روی می‌بینی که این برادر دو یا سه ساله یک چاقوی تیز آلمانی در دست دارد، این را از دستش می‌گیری و یک چاقوی ایرانی زنجانی به دستش می‌دهی؟ نه. می‌خواهم جا بیفتد که برای چیزی که از بیخ غلط است الزامی نداریم جایگزینی را بدهیم. ما یک چیز دیگه ای به او می‌دهیم مثلا، به آن بچه یک چاقوی پلاستیکی می‌دهیم یا او را به بازی می‌بریم.

درباره شبکه های اجتماعی، از طلبه ها یک سوالی را می‌پرسم، ما امروز نرم افزار ایرانی داریم به اسم سروش و یکی دیگر به نام بیسفون، فرض بفرمایید ما از جهت سرعت تبادل اطلاعات هیچ کم و کاستی از تلگرام نداریم، با فرض این تساوی، جایگزین کردن تلگرام با بیسفون و سروش چه اتفاقی می‌‌افتد؟ مدیریت آن به دست خودمان می‌افتد و فساد و فحشا و ... جمع می‌شود. در مسائل امنیتی هم مشکلات را پایین آوردیم و از جهت اقتصادی هم منافعی که به آنها می‌رسد کاهش پیدا می‌کند و بحث گراف و تحلیل داده های کاربران هم دست خودمان است و دست آنها نیست، اما بعضی مشکلات حل نمی‌شود. خوب گوش کنید، اینکه امروز مردم در مهمانی ها سرشان در موبایل است حل نمی‌شود و باید یک فکری برایش بکنیم.

آقای جنتی در اولین جمعه بعد از جلسه ای که آقا دستور دادند شورای عالی فضای مجازی تشکیل بشود، به نماز جمعه می‌آیند و می‌گویند حضرت آقا فرموده اند همانطور که ما در فضای حقیقی، در سال 57 انقلاب کردیم، یک نظام را جمع کردم و یک نظام نویی کاشتیم، در فضای مجازی هم این کار را باید انجام دهیم.

شبکه ملی اطلاعات نمی‌خواهد مارا محدود کند. بلکه همان اینترنتی که الان استفاده می کنیم را راحت تر وسریع تر و ارزان تر به علاوه تولیدات داخلی با هم، خواهد داشت. مثل چین و روسیه می‌شویم، محدود نمی‌شویم،بلکه توسعه هدفمند وضابطه مند خواهیم داشت. اتصال داریم ولی فقط قاعده‌مند و عاقلانه می‌شود. آخر معنی ندارد که من می‌خواهم فارس نیوز را ببینم و این فارس‌نیوز دات کام را که می‌زنم برود آمریکا و بعد به فارس برسد، دوباره پاسخش برود به آمریکا بعد به دست من برسد و صفحه را نمایش بدهد.این خیلی مزخرف است، خب فارس داخل کشورمان است. بله اگر خواستم واشنگتن پست را ببینم برو به آمریکا، اینجا کسی حرفی ندارد. این شبکه ملی اطلاعات است.

به مردم می‌گوییم نرو داخل نرم افزار های خارجی، صهیونیستی است. اطلاعات را می‌برد، می‌گوید مگر من چه دارم؟ می‌گوییم خب یک مقدار غیرت ایرانی داشته باش بیا داخل نرم افزار های ایرانی، می‌گوید می‌خواهید اطلاعات ما را سپاه بردارد؟ خب چطور آنجا می‌گویی من اطلاعات چیزی ندارم به اینجا که می‌رسی می‌گویی من نگرانم و اطلاعات من را می‌برند!

درمورد آدم های عادی بله فیلم و عکس خصوصی او به درد آنها نمی‌خورد اما ذائقه سنجی می‌کنند، فرهنگ را در می یابد و نیاز های ما را می‌فهمد، بعد این نیاز را خودش به بهترین وجه پاسخ می‌دهد.

هر فناوری از همین لیوان تا اینترنت و تلفن همراه و تبلت و لپتاپ و ... سه حیطه دارد:

1-   فرهنگ تولید،

2-    فرهنگ توزیع

3-    فرهنگ مصرف.

اما یک چیز تولیدش استاندارد است مثل اینترنت و چاقو ولی توضیعش غیر استاندارد است، مثلا ما چاقو را بدهیم دست بچه های کوچک، دست قاتل و جنایتکار و زورگیر و ... بعد با فرهنگ سازی برویم تا مشکل را حل کنیم!

در نظام توزیع به دو چیز دقت می‌کنیم: یک اساسا برخی افراد نباید به این دست بزنند، مثلا من عینکی نیستم چرا باید عینک بزنم؟ من مرد هستم چادر که نمی‌توانم سرم بیندازم. هر چیزی را که تصور کنید یک عده ای نباید به آن دست بزنند. مثلا ما به بچه تازه به دنیا آمده با قاشق غذا نمی‌دهیم یا روی صندلی نمی‌نشانیم، به زیر 18 سال ماشین نمی‌دهیم و ... . ما همه این قاعده را رعایت می‌کنیم ولی درباره فضای مجازی نمی‌دانم چرا این قاعده را رعایت نمی‌کنیم!

دوم آنهایی هم که دسترسی دارند به تناسب نیاز دسترسی دارند. بنده که عینکی هستم وقتی نمره عینکم دو است، عینک شماره 4 نمی‌زنم و فردی که آستیکمات نیست از عینک آستیکمات استفاده نمی‌کند. به تناسب نیاز از عینک استفاده می‌کند.

تولید و توزیع هر دو باید استاندارد باشد. برخی دست نزنند بقیه هم به تناسب نیاز.

اگر تولید درست بود و توزیع استاندارد بود مصرف قاعدتا درست است که یک اشتباهات و گیرهایی دارد که با قانون و فرهنگ سازی درستش می‌کنیم. انسان ها به 4 شکل احمق می‌شوند: انفجار اطلاعات، انحصار اطلاعات، در دسترس قرار گرفتن اطلاعات غلط مثل اطلاعات غلطی که انگلیس و امریکا در مورد حمله به عراق برای مردم دنیا دادند و در دسترس قرار دادن اطلاعات نامناسب مثل مسائل غیر اخلاقی که با عقل ناسازگار است، این بیاید عقل می‌رود. من حرفم این است که این قاعده ای که ما در زندگی رعایت می‌کنیم چرا در فضای مجازی رعایت نمی‌کنیم؟

ظرفیت نیروهای حزب اللهی را دست کم نگیرید، ما متاسفانه ظرفیت های خود را نمی‌بینیم. نماز های جمعه، مساجد، حلقه های صالحین، پایگاه های بسیج و حوزه های علمیه را نمی‌بینیم، صرفا صدا و سیما را می‌بینیم!

ما میتوانیم با نوشتن؛ با قلم زدن؛ با مصاحبه و در کلاس های درسمان اگر توانستید، مردم را مجاب کنید که از تلگرام بیرون بیایند که فبها المراد و المطلوب است. اگر نتوانستید لا اقل به مردم بفهمانید که این محیط محیط نا امنی است. ما در ماهواره هر کار درست یا غلطی که کردیم الان 40 درصد مردم بیشتر در ماهواره نیستند، 60 درصد نرفتند و مصون شدند. اما این 40 درصد می‌دانند که نظام تقابل صد درصدی با ماهواره دارد. اما در تلگرام اینجور نیست.

اگر نتوانستید لا اقل به مردم بفهمانید که این محیط محیط نا امنی است. ما در ماهواره هر کار درست یا غلطی که کردیم الان 40 درصد مردم بیشتر در ماهواره نیستند، 60 درصد نرفتند و مصون شدند. اما این 40 درصد می‌دانند که نظام تقابل صد درصدی با ماهواره دارد. اما در تلگرام اینجور نیست.

خامنه ای دات چرا حذف نمی‌شود؟ من هم بودم حذفش نمی‌کردم چون کل حزب اللهی ها به هوای این پیج است که اینجا می‌آیند. این اگر حذف شود اینها همه بساطشان را جمع می‌کنند. حالا داریم جلسه می‌گیریم و با پسر حضرت آقا صحبتی کردیم و قرار شده است با مسئولینشان که چند جوان هستند در مرکز نشر آثار آقا، از روی نا پختگی و این که بزرگتری بالای سرشان نیست یک عده ای اینها را خام کردند و گفتند که اینجا می‌توانید تاثیر بگذارید. من این را تازه با واسطه از پسر حضرت آقا شنیدم. گفتم خب به ما هم فرصت بدهید، آنها را بیاورید با هم صحبت کنیم تا ثابت بشود اینجا می‌شود کار کرد یا نه!

مطالبه ما فقط شبکه های اجتماعی نیستند، شبکه ملی اطلاعات و پروژه های اقماری مورد مطالبه است. ضمنا آقا فتوا به حرمت استفاده هم داده اند من نمی‌خواستم بگویم. این عبارت را در اینترنت سرچ کنید (پاسخ به پرسش های شرعی مخاطبان، کالا) بیست و سه سوال در سایت پرسیده شده است که سوال سیزدهم در این باره است. آنجا جواب داده می‌شود که فرقی بین سخت افزار و نرم افزار نمی‌کند و اساسا شما اگر نرم افزار را به گونه ای استفاده کنید که سودش به جیب طرف برود مانند اینکه پول بدهید یا تعداد استفاده کننده ها برای مالک مهم باشد. اصل ورود شما به نرم افزار حرام می‌شود. حالا ممکن است بگویید که چرا دارند نقض می‌کنند؟ این را از خودشان سوال کنید.

اردیبهشت 96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۳
رسول لطفی

هنر دینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی