نقطه سر خط

نقطه سر خط
پیام های کوتاه
آخرین نظرات
  • ۳۱ ارديبهشت ۹۶، ۲۲:۳۰ - یا حسین
    یاعلی

زن در اسلام

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۹:۱۶ ب.ظ

چرا زن در اسلام باید حجاب داشته باشد؟!



                             پاسخ استاد رحیم پور ازغدی



حجاب در اسلام برای زن به عنوان حمایت از زن مطرح شده است.زنان مسلمان دوست ندارند مردان جامعه به او نگاه جنسی داشته باشد.مسلمانان معتقد مسائل جنسی مربوط به داخل خانواده است.دو نفری که باهم صحبت می کنند به جنسیت طرف مقابل توجه دارند ، زن مسلمان در جامعه دوست دارد که تمام توجه مخاطب او مربوط به انسانیت او باشد نه جنسیت او! در بیرون همه ما انسان هستیم ونباید در جامعه به گونه ای بیاییم که مرد یا زن بودن ما مهم باشد بلکه این مساله مربوط به خانواده است همه ما در جامعه نه زن هستیم ونه مرد بلکه انسانیم!

علت دیگر این است که زنان دوست دارند محترم باشند ومحترم باقی بمانند.سوما برای امنیت خود حجاب دارند.جامعه ای که حجاب ندارد هم خشونت جنسی بیشتر است وهم به او توهین می شود.در فرهنگ اسلامی نباید فقط به مسائل زنانگی توجه شد بلکه به انسان بودن او هم باید نگاه شود.

اگر زن فقط بخاطر زیبایی های او مطرح باشد این مربوط به دوره محدودی است.موقت است. اگر احترام به زن فقط مربوط به زیبایی او باشد این احترام هم کم می شود. لذا ناچار است زیبایی های خودش را به مردان

زیبایی اصلی در اسلام برای زن ومرد روح وباطن آنهاست.البته زیبایی های ظاهری هم باید در اسلام باشد ولی ارزش به زیبایی تنها نیست.مساله اصلی زیبایی جنسی نیست.برهنگی زنان به نفع مردان است.مردانی که اخلاق ندارند وصرفا به دنبال لذت خود هستند.

زنان مسلمان معتقدند کالای تجاری نیستند.فروپاشی خانواده مهمترین مساله آن حجاب است.مردی که فقط بیرون از خانه با زنان زیبا ومتعدد روبه روهست.توجه به جاذبه های جنسی زن خود کم می شود.تعهد او به زن کم خواهد شد. از آن طرف زن این احساس را می کند و خیانت برای او جلوه می کند ودر این صورت خانواده از هم می پاشد.بزرگترین ضربه به زن وتضعیف خانواده است.

در فرهنگ اسلام زن جدای از مساله جنسیت به عنوان یک انسان نیز مهم است.نگاه انسانی واخلاقی دارند.بخش کوچکی از خانواده مسائل جنسی است.بخش بزرگتر مساله دوستی زن وشوهر است.رابطه عاطفی بین اینهاست.(لتسکنوا فیها)

مرد وزن باید مثل لباس عیب ها وضعف های یکدیگر را بپوشانند ودر مسائل خانواده باهم باشد.رابطه آنها باید با مودت باشد نه با قانون! حجاب زن در فرهنگ ما از زنجیری بر دوش زن نیست بلکه انتخاب زن برای حفظ احترام وامنیت خودش است.

64%دانشجویان ما خانم ها هستند.بخش عظیمی از معلمین ما خانم هستند.این همه پرستار خانم داریم.در پارلمان ما نماینده مجلس خانم داریم.در شوراهای شهر وروستا خانم ها هستند.بین دانشمندان ومتفکرین ما خانم ها هستند.بسیاری از مدال آورین المپیاد های علمی و ورزشی ما خانم ها هستند.از نظر ارزشی زن ومرد برای خداوند مساوی هستند.از نظر حقوقی هم در غالب مسائل برابراند فقط در اندکی از مسائل حقوقی و وظایف وجود دارد که آن هم مربوط به تفاوت خود زن ومرد است.

سه نگاه بین زن ومرد داریم:

1.    اینها دو نوع موجود هستند نه اینکه دو جنس از یک نوع باشند!(نظریه افراطی)

2.    اینها صد درصد عین هم هستند.(نظریه تفریطی)

3.    از نظر ارزشی بین خداوند یکسان هستند ولی در جنسیتی متفاوت هستند نوع نگاه ها و عواطف و... همه مخالف است.از این تفاوت ها نباید علیه هم سوء استفاده کنند. زور بازوی مرد بیشتر است نباید از قدرت بدنی علیه زن استفاده سوء بکند.

پیامبر فرمود هر کس زن خویش را مورد خشونت قرار دهد اینها از امت من نیستند. زن نیز نباید بر علیه مرد سوء استفاده کند.

اسلام می گوید زن وظیفه تنظیم اقتصاد خانواده را ندارد نمی توان او را مجبور به کار کرد. باید زن را با احترام وشرافت مندانه باید زندگی او را تامین کنند.اما از طرف دیگر زن وظیفه اقتصادی ندارد ولی حقوق اقتصادی دارد ومی تواند وارد اقتصاد شود ومستقل از شوهر وپدر مالک باشد.

پس شباهت حداکثر وجود دارد وارزش آنها پیش خداوند متعال یکسان است ولی تفاوت های حقیقی را نباید نادیده گرفت.برخی استعداد های زنانه بیشتر از مردان است وبرخی استعداد های مرد نیز بیشتر از زن است.

در واقع در فرهنگ اسلام زن ومرد رقیب هم نیستند همدیگر را کامل می کنند.این رابطه ای است که اسلام خواسته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی